Przedszkole nr.9 © 2013

gr.3 Misie

Zapraszamy dzieci na zajęcia realizowane w ramach programu

"Rozwój Talentów"

Zajęcia odbywają się na terenie przedszkola w godzinach pobytu dziecka

 

Celem programu jest rozwijanie predyspozycji muzycznych i tanecznych a także wczesne odkrywanie szczególnych uzdolnień dziecka.

 

Prosimy o wspieranie Fundacji darowizną, przekazywaną na wskazane poniżej konto

 

Fundacja Misja Dzieciom

Nordea Bank Polska

39144012730000000016676349

 

Zajęcia dodatkowe

gr.4 Misie

 
 
 

ul. Pogodna 5,

20-321 Lublin

 

tel.: 81 744 16 67

e-mail: poczta@p9.lublin.eu

 

Temat: Do you like cookies? - zabawy wprowadzające słownictwo

 

Opracowanie: Marta Maciejczak

1. My food - zabawa z obrazkami

Przygotowujemy karty obrazkowe (flashcards) lub „prawdziwe” produkty żywnościowe, rozkładamy przed dzieckiem na dywanie lub stole i nazywamy, prosimy o powtórzenie.

(flashcards dostępne w załączniku)

 

2. Zabawa „What’s missing”

Rozkładamy flashcards obrazkiem do góry lub produkty przed dzieckiem. Następnie prosimy dziecko o zamknięcie oczu „Close your eyes” i przykrywamy jeden produkt lub odwracamy jedną kartę obrazkiem do dołu. Prosimy dziecko o otwarcie oczu „Open your eyes” i zadajemy pytanie: „What’s missing?” (czego brakuje?). Zadaniem dziecka jest podanie angielskiej nazwy przedmiotu na obrazku, który został przykryty. Postępujemy tak z każdym przedmiotem/obrazkiem.

 

3. Time to sing: Do you like cookies?

Włączamy piosenkę i pokazujemy poszczególne przedmioty/obrazki wg tekstu piosenki, zachęcamy dziecko do wspólnego śpiewu.

(nagranie piosenki dostępne w linku)

 

4. Spin the bottle

Rozkładamy karty z obrazkami w kole. Na środku kładziemy butelkę. Dziecko kręci butelką i mówi po angielsku jakie przedmioty wskazała szyjka butelki.

5. The words chain

Przygotowujemy po kilka sztuk pomniejszonych flashcards (lub rysujemy obrazki wspólnie z dzieckiem). Można też przygotować po kilka sztuk produktów jakie odpowiadają wprowadzanemu słownictwu. Tworzymy łańcuszki słów układając karty obrazkowe lub przedmioty, np.:

cookies, apples, bread, bread, cookies, apples, etc

prosimy dziecko o kontynuację łańcuszków z jednoczesnym wypowiadaniem słów w języku angielskim.

Przydatne linki do tematu:

piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc

https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

bajka: https://www.youtube.com/watch?v=H5JlHCNKfbI

gra: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/food-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/food-2

 

Treści zawarte w wiadomościach przeznaczone są wyłącznie do użytku wewnętrznego. Proszę nie kopiować, nie rozpowszechniać powyższych treści w celach innych niż zajęcia edukacyjne dzieci z gr. IV

Przedszkole nr 9 w Lublinie.

 

 

 

Piosenka: Cztery żywioły

 

muzyka: P .Zajkowska

słowa: G. Małkowska

 

1. Lubię po piasku biegać boso,

gliną się bawić, kamieniami.

Nogi mnie w dal po ziemi niosą,

ciekawy świat poznaję z wami.

Ref. Ziemia – po niej biegamy,

ogień – ciepło nam daje,

wodę – chętnie pijemy,

powietrzem – oddychamy.

 

2. Ogień gorący jest i groźny,

czasem przyjemny także bywa,

gdy w święta wokół blask roztacza,

a ciepło nam na serca spływa.

Ref. Ziemia – po niej biegamy…

 

3. Woda jest piękna, kiedy rzeką

lub wodospadem z góry spływa.

Potrzebna ludziom jest do życia,

chociaż czasami groźna bywa.

Ref. Ziemia – po niej biegamy…

 

4. Powietrza dużo jest dokoła.

Powietrzem wszyscy oddychamy.

Przynosi zapach czekolady,

dymu z ogniska, perfum mamy.

Ref: Ziemia - po niej biegamy ...