Przedszkole nr.9 © 2013

 

Nauczycielki

w grupie Sówki

Agnieszka Samolej

Nauczyciel stażysta. Wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Agnieszka Samolej

Nauczyciel stażysta. Wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Agnieszka Samolej

Nauczyciel stażysta. Wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Agnieszka Samolej

Nauczyciel stażysta. Wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Agnieszka Samolej

Nauczyciel stażysta. Wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Agnieszka Samolej

Nauczyciel stażysta. Wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Agnieszka Samolej

Nauczyciel stażysta. Wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

ul. Pogodna 5,

20-321 Lublin

 

tel.: 81 744 16 67

e-mail: poczta@p9.lublin.eu

gr.3 Sówki

Małgorzata Krajewska

Nauczyciel dyplomowany. Wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku pedagogika

 

 

Konsultacje z nauczycielką: środa 16.00.16.30

 

Małgorzata Bartnik

Nauczyciel dyplomowany. Wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

 

Konsultacje z nauczycielką: wtorek 15.00-15.30

 

 

 

 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dzień Dziecka!

Kochane Przedszkolaki, z okazji Dnia Dziecka

życzymy Wam samych radosnych chwil,

uśmiechu od ucha do ucha oraz spełnienia marzeń

 

PROPOZYCJE 1.06.2020

TEMAT DNIA: JAKIE SĄ MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI?

 

„Kic, kic” – zabawa ruchowa

„Stary niedźwiedź – zabawa przy piosence

• Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.  

 

„Jakie są moje prawa i obowiązki?” – rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci na podstawie doświadczeń dzieci, wiersza Janusza Korczaka Prawa dziecka i fragmentu opowiadania Baśń o ziemnych ludkach Juliana Ejsmonda. Prawa dziecka Janusz Korczak

Niech się wreszcie każdy dowie i rozpowie w świecie całym, że dziecko to także człowiek, tyle że jeszcze mały. Dlatego ludzie uczeni, którym za to należą się brawa, chcąc wielu dzieci los odmienić, stworzyli dla Was mądre prawa. Więc je na co dzień i od święta Spróbujcie dobrze zapamiętać: Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego, a szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego. Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi i mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić. Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać, i każdego mogę zawsze na ratunek wzywać. Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami, nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami. Nikt nie może moich listów czytać bez pytania, mam też prawo do tajemnic i własnego zdania. Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa, a gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa. Tak się tu w wiersze poukładały prawa dla dzieci na całym świecie, byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej, jak umiecie. Dzieci – na podstawie wiersza i swoich doświadczeń – mówią, do czego mają prawo.

Obowiązki dzieci Julian Ejsmond (fragment opowiadania Baśń o ziemnych ludkach) W głębi ziemi wśród korzeni żyją sobie ziemne ludki… Ród to miły i wesoły, i potężny, choć malutki. Podczas zimy, gdy na świecie srogie mrozy i wichury, ziemne ludki zamieszkują kretowiska, mysie dziury… Ale skoro złote słonko promieniście znów zaświeci, matka – Ziemia budzi ze snu ukochane swoje dzieci. Malcy biorą się do pracy, pełni szczęścia i wesela, jeden szczotką i grzebykiem czesze złote włoski trzmiela. Drugi skrzydła chrabąszczowi myje gąbką, co ma siły. Pieszczotliwie doń przemawia: „Chrabąszczyku, ty mój miły”. Trzeci zasiadł do malarstwa: chwyta żuczki, chrząszcze, larwy i odnawia na ich szatkach świeżą farbą zblakłe barwy.

R. zadaje dzieciom pytania:

Gdzie żyją ziemne ludki? Matka – Ziemia budzi je wiosną, aby zabrały się do pracy.

Jakie są ich obowiązki?

Kogo przypominają te ziemne ludki?

Czy one żyją naprawdę?

Te ziemne ludki miały różne obowiązki.

Jakie wy macie obowiązki w domu?

Jakie są wasze obowiązki w przedszkolu?

„Jestem kulturalny” – zabawa ruchowa  R. klaszcze w dlonie, dzieci biegają . Gdy NR mówi: – dzień dobry – dziecko wykonuje dwa przysiady, – do widzenia – dziecko podskakuje obunóż, , – przepraszam – dziecko robi uklony

„Co robimy  razem?” – pantomima w parach.

 

http://www.pm7.gostyn.pl/downloads/Janusz_Korczak_przyjaciel_dzieci.pdf

 

https://www.youtube.com/watch?v=TaIDmnXX6