Przedszkole nr.9 © 2013

gr.3 Misie

 

Kącik rodzica

 

 

Drodzy Rodzice!

 

Mała motoryka jest terminem, z którym spotykacie się zapewne, od kiedy Wasze dziecko było niemowlęciem.

Czy wiecie, co ona oznacza i jak ją ćwiczyć? Mała motoryka jest sprawnością rąk, dłoni i palców. Rączki

dziecka same ćwiczą swoją siłę i sprawność (koordynację) podczas niemal każdej zabawy. Przygotowując

Waszą pociechę do pójścia do zerówki, powinniście jednak zwrócić baczniejszą uwagę na to, czy dziecko

dobrze trzyma kredkę, czy nie naciska nią za mocno lub za słabo podczas rysowania, czy właściwie ustawia dłoń i zachowuje przy tym prawidłową postawę.

Zachęcajcie dziecko do zabaw ćwiczących małą motorykę – będzie miało łatwiejszy start do nauki pisania.

Warto wspomóc dziecko przez:

Zabawy w chwytanie i sortowanie: małych guzików, klocków, kamyków, pomponów. Trzymając w tym

czasie szczypce czy klamerki, dziecko dodatkowo ćwiczy precyzję ruchów, a także siłę chwytu.

Malowanie palcami, lepienie i zabawy różnymi masami plastycznymi (ciastoliną, pianką) doskonali nie

tylko precyzję ruchów, lecz jest także świetnym ćwiczeniem sensorycznym, oddziałując na zmysł dotyku

i powonienia.

Nawlekanie koralików, makaronu, guzików, przewlekanie sznurka ćwiczy sprawność ręki i palców, jest

doskonałym przygotowaniem do czynności samoobsługowych, np. zawiązywania butów.

Przesypywanie i przelewanie to ćwiczenia koordynacji ruchów, siły i precyzji chwytu, a także umiejętności

organizacji i rozwijania schematu ciała i przestrzeni.

Ponieważ duża motoryka stanowi bazę do rozwoju małej motoryki, na co dzień należy umożliwić dziecku

niczym nieskrępowany rozwój ruchowy. Niech wzmacnia mięśnie, ćwiczy koordynację ruchową, równowagę, zwinność i poznaje możliwości swojego ciała.

 

Źródło :Przewodnik nauczyciela „ Dzieciaki w akcji ” Nowa Era

gr.4 Misie

ul. Pogodna 5,

20-321 Lublin

 

tel.: 81 744 16 67

e-mail: poczta@p9.lublin.eu