Przedszkole nr.9 © 2013

 

gr.1 Jeżyki

 PROPOZYCJE ZABAW DLA DZIECI:

 

1. ,,Zielona żabka” Bożena Forma

Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała na olbrzymim liściu i wciąż rozmyślała.

- Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!

W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze:

- Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają.

Nagle biedronka się pojawiła.

- Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda.

- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy już się nie zmieni.

Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.

- Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.

We wszystkie strony zerka ciekawie.

- Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.

Żabce serduszko mocno zabiło.

- Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem - barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.

2. Czy podobało Ci się opowiadanie?

- Dlaczego żabka była smutna?

- Kogo żabka spotkała na łące?

- Czy żabka zrozumiała dlaczego jest zielona?

- Potrafisz skakać jak żabka? Pokaż.

3. Rozejrzyj się dookoła i pokaż wszystkie rzeczy które są zielone.

  Udało Ci się to zadanie?

Na pewno masz w domu klocki. Wybierz same zielone. Z zielonych klocków możesz stworzyć domek dla żabki. Będzie miała się gdzie schować przed bocianem. Udanej zabawy 😊

 

4. Wyjmij ze swoich zabawek wszystkie pluszaki. Na pewno masz ich wiele. Mogą to być także samochody albo lalki.

Waszym zadanie będzie położyć zabawkę  tam, gdzie poprosi o to rodzic.

Rodzic wygodnie zasiada na kanapie i wyznacza ,,Jeżykowi” zadania:

- Połóż żółtego misia na stole

- Czerwony samochodzik połóż obok krzesła

- Białego zajączka połóż pod stołem

- Laleczkę w czerwonej sukience połóż na półce

- Brązowego misia połóż w pudełku z klockami

- Koparkę postaw na dywanie

- itd..

Ważne, by dzieci operowały pojęciami: na, pod, obok, w

Pamiętaj ,,Jeżyku” by posprzątać po skończonej zabawie

 

 

ul. Pogodna 5,

20-321 Lublin

 

tel.: 81 744 16 67

e-mail: poczta@p9.lublin.eu

5. Następna zabawa to budowle z klocków.

Wysyp z pudełka wszystkie klocki.

Twoim zadaniem jest zbudowanie wysokiej i niskiej wieży

Wysoką wieżę zbuduj z zielonych klocków a niską z niebieskich

Udało się ?

Teraz zbuduj dwie takie same wieże. Użyj do tego żółtych i zielonych klocków. Gotowe?

Tym razem jedna wieża będzie żółto - zielona a druga niebiesko - czerwona. Udało się? Która wieża jest wyższa a która niższa? A może są równe?

Następne wieże będą takie: pierwsza zielona, druga czerwona a trzecia niebieska. Powiedz jakie są Twoje wieże. Czy są wszystkie takie same? Czym się różnią?

Miłej zabawy 😊

Pamiętaj ,,Jeżyku” by posprzątać klocki po skończonej zabawie.