Skrzaty

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc marzec 2023:

TEMATYKA:

  1. Jaka pogoda jest w marcu?
  2. Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
  3. Z czego to jest zrobione?
  4. Czego potrzebują zwierzęta?

Cele:

- Zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny,
- Określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
- Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami,
- Zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi do Polski na wiosnę,
- Budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych,
- Zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa,
- Zdobywanie informacji na temat pochodzenia i zastosowania mleka,
- Utrwalanie wiadomości na temat wybranych zawodów,
- Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi,
- Poznawanie charakterystycznych cech wybranych zwierząt,
- Rozwijanie wrażliwości dotykowej i sprawności manualnej,
- Rozwijanie logicznego myślenia,
- Doskonalenie percepcji słuchowej,
- Rozwijanie poczucia rytmu,
- Rozwianie umiejętności przeliczania,

Piosenka

"Kiedy wiosna przyjdzie do nas"

I. Kiedy wiosna przyjdzie do nas
roześmiana i zielona.
Razem z wiosną wszystkie dzieci
zaśpiewają tak:

Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.

II. Rośnie trawa, rosną liście,
rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyleciały już bociany
i klekocą tak:

Ref:
Zielona trawa, zielony mech…

III. W lesie kwitnie już zawilec,
obudziły się motyle.
A wieczorem nad łąkami
słychać żabi śpiew.

Ref:
Zielona trawa, zielony mech…

*

Wiersz

"Marcowe kaprysy"
B. Forma

Wymieszał marzec pogodę w garze,
Ja wam tu wszystkim zaraz pokażę,
Włożę troszeczkę deszczu, słoneczka promieni,
Domieszam wiatru ciepłego,
Smutno by w marcu było bez niego
Śniegu i burzy jeszcze troszkę dodam,
Będzie prawdziwa marcowa pogoda.