dane adresowe + BIP

  • Przedszkole nr.9, ul. Pogodna 5, 20-321 Lublin;
  • tel.: 81 744 16 67;
  • e-mail: poczta@p9.lublin.eu;
  • Czynne: 6.00 - 17.00

Sówki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień

Tematyka:

  • Chciałbym być sportowcem
  • Cuda i dziwy
  • Mali strażnicy przyrody
  • Jestem Polakiem i Europejczykiem

Językowa aktywność dziecka
• Rozwijanie mowy i pamięci słuchowej, słuchu fonematycznego;
Zapoznanie z literą j, f, ż, h : wielką i małą; liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską; wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie, próby samodzielnego czytania;
Formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat, układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń;

Społeczna aktywność dziecka
• Zachęcanie do wspólnego odpoczynku z rodzicami; Zapoznanie z wyglądem wyposażeniem stadionu sportowego;
• Oglądanie modelu kuli ziemskiej – globusa: poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Marsa, słuchanie ciekawostek na ich temat; dzielenie się wiadomościami na temat kosmosu: lotów kosmicznych, planet, gwiazdozbiorów.
• Poznawanie idei obchodów Światowego Dnia Ziemi; poznawanie przejawów działalności ekologicznej: segregowanie odpadów, oczyszczanie ścieków, itd.
• Wskazywanie lokalizacji miejsca swojego zamieszkania na mapie Polski,
podawanie adresu zamieszkania, adresu przedszkola; poznawanie ważniejszych
wydarzeń z życia Polski, np. wejście Polski do Unii Europejskiej.

Poznawcza aktywność dziecka
• Słuchanie rymowanek, wierszy opisujących nierealne miejsca, postacie, zdarzenia – wymienianie zawartych w nich nonsensów,
• Nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia,
• Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
• Rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze,
• Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
• rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

 

PIOSENKA DO NAUKI

"Świat w naszych rękach"
sł. Łukasz Tartas , muz. Weronika Korthals
Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki
Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat /bis
A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło
Cały świat jest...
Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyć
Cały świat jest...

Wiersz do nauki (wiązania butów)

Były sobie dwie myszki Miki i Piki.
Miały długie ogonki - dziecko trzyma oba sznurowadła;
zamieniły się miejscami - dziecko krzyżuje sznurówki;
jedna myszka weszła do norki - wkładamy jeden koniec sznurowadła w utworzone oczko;
druga ją zamknęła - zaciskamy supeł;
jedna wystawiła uszko  - robimy z jednego końca sznurowadła małe uszko;
druga ja okrążyła i wystawiła swoje - dziecko owija sznurówkę dookoła uszka i przez otwór wypycha drugie sznurowadło;
przyszedł kot, złapał myszki za uszy i wyciągnął z norki - łapiemy palcami obu rąk za oba uszka i zaciskamy oba sznurowadła.