dane adresowe + BIP

  • Przedszkole nr.9, ul. Pogodna 5, 20-321 Lublin;
  • tel.: 81 744 16 67;
  • e-mail: poczta@p9.lublin.eu;
  • Czynne: 6.00 - 17.00

Żabki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień 2021:

Tematyka tygodniowa:

1. Święta, święta – biją dzwony! – od 29 marca do 2 kwietnia

- poznanie znaczenia tradycji,
- poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół,
- budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami, poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą,
- poznanie tradycji związanych z Poniedziałkiem Wielkanocnym,
- zachęcanie do pielęgnowania świątecznych tradycji,
- wzmacnianie poczucia przywiązania do tradycji,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,
- poznawanie piosenek o tematyce świątecznej,
- rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
- poznanie budowy jajka,
- budzenie zainteresowania otaczającym światem,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- poznanie zabaw matematycznych z pisankami,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

2. To już wiosna! (tematyka przełożona z tygodnia: "Wiosna tuż, tuż" – ze względu na kwarantannę grupy.) – od 6 do 9 kwietnia

- Poznanie wartości "szczerość" c.d.
- Wdrażanie do odpowiedzialności za własne słowa
- Zachęcanie do szczerości i mówienia prawdy – kształtowanie postaw moralnych
- Poznanie cech krajobrazu wiejskiego
- Poznanie nazw zwierząt żyjących na wsi
- Poznanie cech wybranego wiejskiego zwierzęcia
- Doskonalenie umiejętności klasyfikacji ze względu na jedną cechę
- Rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych
- Wdrażanie do estetycznego wykonywania prac

3. Jestem kulturalny - od 12 do 16 kwietnia

- zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
- ćwiczenie pamięci,
- wdrażanie do zgodnej współpracy,
- poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
- nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
- uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
- poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
- poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,
- wdrażanie do poszanowania pracy innych.

4. Z kulturą za pan brat – od 19 do 23 kwietnia

- poznanie wartości "wiary we własne siły" na podstawie bajki,
- budowanie wiary we własne siły,
- gromadzenie informacji na temat znaczenia wiary we własne siły,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
- wdrażanie do szanowania emocji innych,
- rozwijanie empatii,
- poznanie pojęcia „film animowany”,
- kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
- rozwijanie mowy,
- wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
- poznanie pojęcia "teatr",
- rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,
- wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
- poznanie cech baletu i opery,
- rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,
- rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
- poznanie roli aktora w teatrze,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych

Piosenki i wierszyki

"Wielkanocny stół"
Marlena Szeląg

Wielkanocny stół już obrusem nakryty, w rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.
Na środku święconka, a w niej pisanki – jajka zdobione we wzorki i plamki.
W wazonie świątecznie się prezentują bazie, co kotki swe pokazują.
Już na talerzach kiełbasa biała, zalana barszczem jest prawie cała.
A tam mazurek – wypiek świąteczny, posyła babie ukłon serdeczny.
Tuż obok talerz – jajka w nim siedzą, wraz z życzeniami bliscy je zjedzą...
Już na śniadanie goście przybyli – na stole symbole tradycji odkryli.

"Śniadanko baranka"
sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

Królik chrupie marchew, myszka zjada serek.
Kotek pije mleko, kości je Azorek.
Teraz spytam, czy ktoś wie, co baranek je?
Ref.: Baś, baś baranku, chodź na śniadanko,
Mam tu dla ciebie trawę i sianko.
Baś, baś baranku, pachnące sianko
Nie mów meee, nie mów beee Tylko jedz.
Misie lubią miodek, ziarna kurka dziobie.
Dzieci kaszkę z mlekiem zajadają sobie.
Teraz spytam, czy ktoś wie, co baranek je?
Świnka (wierszyk do rysowania)
Wanda Szumanówna
To będzie świneczka.
Brzuszek jak beczka,
ogon zakręcony,
ryjek przytępiony,
ucho, oko..., nóżki małe…
i zwierzątko jest już całe!

"Dziadek fajną farmę miał!"
(piosenka z cyklu Śpiewanki)