Przedszkole nr.9 © 2013

Kącik rodzica

Kącik Rodzica

Kącik Rodzica

Kącik Rodzica

gr.5 Tygryski

 

ul. Pogodna 5,

20-321 Lublin

 

tel.: 81 744 16 67

e-mail: poczta@p9.lublin.eu

 

 

Co zrobić, by dziecko czuło się bezpiecznie podczas epidemii?

 

Dzieci reagują na to, jak sytuację postrzegają dorośli. Kiedy rodzice i opiekunowie mówią o sytuacji spokojnie, mogą zapewnić swoim dzieciom najlepsze wsparcie.

 

Nie wszystkie dzieci reagują na stres w ten sam sposób. Niektóre nietypowe zmiany, na które należy zwrócić uwagę u dzieci:

 

- Nadmierny płacz i rozdrażnienie

- Nadmierne zmartwienie lub smutek

- Niezdrowe nawyki żywieniowe (objadanie się, brak apetytu) lub senność

- Drażliwość i „odgrywanie” dziwnych zachowań

- Trudności z uwagą i koncentracją

- Niewyjaśnione bóle głowy lub ciała

 

Rzeczy, które możesz zrobić, aby wesprzeć swoje dziecko:

 

- Nie udawaj, że nic się nie dzieje, dziecko widzi Twoje podenerwowanie. Poświęć trochę czasu na rozmowę z dzieckiem na temat sytuacji. Odpowiedz na pytania i podziel się faktami w sposób odpowiedni do wieku dziecka. Wytłumacz mu, czemu przez najbliższe dni nie pójdzie do szkoły czy przedszkola, czemu nie może spotkać dziadków i kolegów.

 

- Zapewnij swoje dziecko, że jest bezpieczne. Daj mu poczuć, że nie ma niczego złego w tym, jeśli czuje się zdenerwowane. Pokaż mu, jak radzić sobie z emocjami.

 

- Ogranicz dziecku możliwość oglądania wiadomości czy czytania informacji w Internecie na temat koronawirusa. Dzieci mogą źle interpretować to, co słyszą i mogą się bać czegoś, czego nie rozumieją.

 

- Zaplanuj dzień, godziny posiłków, czas na naukę i zabawę. Utrzymanie stałego rytmu dnia pomoże dziecku w codziennym funkcjonowaniu teraz i na przyszłość, gdy przyjdzie czas powrotu do przedszkola czy szkoły.

 

- Bądź wzorem do naśladowania; rób przerwy w pracy, śpij dużo, ćwicz i odżywiaj się prawidłowo.

 

- Zaplanuj dziecku czas w domu: zachęć je do czytania, grania w gry planszowe, nie pozwól by siedziały cały czas przed telewizorem lub w Internecie; zaproponuj jakąś wspólną gimnastykę, włącz dziecko w prace domowe, żeby miało okazję się zmęczyć.

 

źródło: pacjent.gov.pl 

 

 

Zachęcam również do zapoznania się z bajkami o koronawirusie.

Być może pozwoli to dzieciom zrozumieć problem i choć trochę oswoić się z sytuacją.

Pod spodem znajdziecie Państwo linki do dwóch bezpłatnych publikacji

 

https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,25811148,koronawirus-w-wersji-dla-dzieci-bajka-o-zlym-krolu-korona-wirusie.html

 

https://www.wydawnictwoolesiejuk.pl/wiadomosci/czytaj/darmowa-ksiazka-elektroniczna-o-koronawirusie-dla-dzieci/

 

Zabawy z językiem angielskim

 

"Touch something....red."

 

Potrzebne będą:nagranie dowolnej muzyki bądź instrument (bębenek, tamburyn itp.), pokój z przedmiotami w różnych kolorach.Dziecko  podskakuje,  tańczy  lub  biega  po  dywanie  w  rytm  słyszanej  muzyki.  Na przerwę  w  muzyce  zadaniem  dziecka  jest  dotknięcie  przedmiotu  we  wskazanym kolorze:

 

„Touch something blue/red/orange ect."

 

Zabawę  można  wykorzystać  również  do  utrwalanianazw  przedmiotów,  zabawek, które dzieci mają w swoich pokojach.